Regulamin
III Miejskiego Konkursu Fotograficznego
MÓJ PRZYJACIEL ZWIERZAK
- Organizatorem konkursu jest Młodzieżowy Dom Kultury w Płocku, ul. Tumska 9a
- Cele:
- rozwijanie wrażliwości artystycznej w dziedzinie fotografii,
- odkrywanie i promowanie talentów,
- popularyzacja fotografii jako aktywnej i kreatywnej formy spędzania wolnego czasu,
- rozwijanie wyobraźni i umiejętności wyrażania własnych uczuć, myśli, doznań poprzez fotografię,
- podkreślenie znaczenia przyjaźni w życiu człowieka, świętowanie
- Tematyka konkursu: przedstawienie za pomocą fotografii swojego przyjaciela – zwierzę.
Żeby nazwać zwierzę przyjacielem musimy je poznawać, przebywać z nim, zachwycać się nim, lubić, przywiązać się… i w konsekwencji bardzo o nie dbać. - Adresaci: dzieci i młodzieży w wieku 7–19 lat – uczniowie płockich szkół podstawowych i średnich oraz placówek wychowania pozaszkolnego.
- Technika prac: jest dowolna, format minimum 20 x 30 cm, prace mogą być czarno-białe lub kolorowe.
- Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu (indywidualnie lub przez szkołę/placówkę) maksymalnie 3 prace fotograficzne własnego autorstwa. Na odwrocie pracy należy napisać imię, nazwisko i wiek autora. Do pracy należy dołączyć wypełnioną kartę zgłoszenia do konkursu.
- W konkursie nie mogą brać udziału prace, które były wcześniej nagradzane lub eksponowane na wystawach pokonkursowych w innych konkursach.
- Terminarz konkursu:
- składanie prac (w formie wydruku lub odbitki) – do 9 października 2024 r. na adres Organizatora: MDK ul. Tumska 9 a
- rozstrzygnięcie konkursu: 28 października 2024 r.
- Oceny prac dokona powołane przez Organizatora jury. Laureaci otrzymają nagrody rzeczowe i dyplomy.
- Wyniki konkursu zostaną zamieszczone na stronie internetowej Organizatora (www.mdk-plock.pl) oraz na profilu MDK na Facebooku wraz z podaniem imienia, nazwiska, wieku autora pracy oraz nazwy placówki. Laureaci o wynikach konkursu zostaną powiadomieni telefonicznie.
- Wybrane prace będą prezentowane na wystawie pokonkursowej oraz na stronie internetowej Organizatora oraz na profilu Organizatora na portalu Facebook wraz z podaniem danych osobowych autorów prac: imienia, nazwiska, wieku, nazwy szkoły/placówki.
- Prace zgłoszone do konkursu przechodzą na własność Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do niekomercyjnego, nieodpłatnego i nieograniczonego w czasie rozpowszechniania nadesłanych na konkurs fotografii na wystawach i w publikacjach związanych z konkursem oraz z promocją osiągnięć uczestników i promocją działalności Organizatora, w tym w publikacjach internetowych – bez wypłacania honorariów autorskich.
- Organizator zwraca uwagę na konieczność starannego zabezpieczenia wysłanych odbitek lub wydruków przed uszkodzeniem w czasie transportu (usztywnione opakowania). Prace uszkodzone lub pogniecione nie będą mogły wziąć udziału w wystawie pokonkursowej.
- Praca konkursowa nie może naruszać praw osób trzecich, w szczególności nie może naruszać ich majątkowych i osobistych praw autorskich. Za wszelkie roszczenia osób trzecich, które wynikają z tytułu naruszenia ich praw odpowiada uczestnik konkursu.
- Karta zgłoszenia wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych stanowi integralną część regulaminu. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale jest warunkiem koniecznym do wzięcia udziału w konkursie.
- Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie
Kontakt:
Młodzieżowy Domy Kultury im. Króla Maciusia Pierwszego
ul. Tumska 9a, 09 – 400 Płock.
tel. 24 364 77 15, mail: dzialimprez@mdk-plock.pl
DO POBRANIA