Rekrutacja
Zasady postępowania rekrutacyjnego
na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia
organizowane w placówkach oświatowo-wychowawczych
prowadzonych przez Miasto Płock
w roku szkolnym 2024/25
I. Podstawa prawna
Nabór dzieci i młodzieży na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia w roku szkolnym 2024/25 jest prowadzony zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900) po uzgodnieniach z organem prowadzącym, na zasadach zapisanych poniżej.
II. Zasady rekrutacji w roku szkolnym 2024/2025
- Do publicznej placówki oświatowo-wychowawczej przyjmowane są dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzież ucząca się i studiująca z miasta Płocka.
- Rodzice dzieci lub pełnoletni uczestnicy kontynuujący udział w zajęciach organizowanych przez publiczną placówkę oświatowo-wychowawczą składają deklarację kontynuacji udziału w zajęciach.
- Postępowanie rekrutacyjne na zajęcia w publicznych placówkach oświatowo-wychowawczych przeprowadza się na wolne miejsca na zajęcia organizowane przez placówkę.
- Przyjmowanie na zajęcia do publicznej placówki oświatowo-wychowawczej realizowane jest po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki.
- Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica kandydata lub na wniosek kandydata pełnoletniego. Wnioski i ww. deklaracje dostępne są na stronie Młodzieżowego Domu Kultury (www.mdk-plock.pl), Płockiego Portalu Oświatowego (www.ppo.zjoplock.pl) oraz w sekretariacie MDK.
- Wnioski wraz z wymaganymi dokumentami można składać:
a) w formie skanu lub zdjęcia za pośrednictwem poczty e-mail: sekretariat@mdk-plock.pl;
b) Przy pomocy Elektronicznej Skrzynki Podawczej Młodzieżowego Domu Kultury (ePUAP);
c) Za pośrednictwem poczty tradycyjnej wysyłając dokumenty na adres: Młodzieżowy Dom Kultury im. Króla Maciusia Pierwszego, ul. Tumska 9a, 09-400 Płock;
d) Bezpośrednio w siedzibie placówki przy ul. Tumskiej 9a.
- W przypadku większej liczby chętnych (złożonych wniosków), na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, każdemu kandydatowi przydziela się określoną liczbę punktów uwzględniając poniższe kryteria ustawowe:
a) wielodzietność rodziny kandydata
b) niepełnosprawność kandydata
c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata
d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata
e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata
f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie
g) objęcie kandydata pieczą zastępczą
- Kryteria, o których mowa w pkt. 7, mają jednakową wartość.
- W przypadku równorzędnej liczby punktów przeprowadza się II etap postępowania rekrutacyjnego, w trakcie którego brane są pod uwagę kryteria określone Uchwałami Nr 554/XXXII/2017 Rady Miasta Płocka z dnia 30 maja 2017 i 605/XXXV/2017 Rady Miasta Płocka z dnia 29 sierpnia 2017 roku:
a) kandydat ma zainteresowania i uzdolnienia artystyczne lub sportowe, które może rozwijać w placówce – 5 punktów
b) kandydat ma osiągnięcia w zakresie zajęć, w których chce uczestniczyć w placówce – 4 punkty
c) rodzeństwo kandydata uczęszcza na zajęcia w danej placówce – 3 punkty
- W celu potwierdzenia spełnienia kryteriów do wniosku należy dołączyć wymagane dokumenty i oświadczenia.
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor placówki przeprowadza postępowanie uzupełniające.
- Kandydaci zamieszkali poza obszarem miasta Płocka mogą być przyjęci na zajęcia organizowane w placówce, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego placówka dysponuje wolnymi miejscami na te zajęcia.
- Dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie na zajęcia rozwijające uzdolnienia, dyrektor placówki może zorganizować przeprowadzenie badań uzdolnień kierunkowych, na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną. W takim przypadku na zajęcia przyjmuje się kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik badań uzdolnień kierunkowych.
III. Etapy postępowania.
- Składanie deklaracji o kontynuowaniu udziału w zajęciach organizowanych przez placówkę: 03 – 09 czerwca 2024 r.


Dodatkowe informacje na temat rekrutacji w Dziale Imprez Młodzieżowego Domu Kultury pod numerem telefonu 24 364 77 15
I ETAP – KRYTERIA OKREŚLONE W USTAWIE PRAWO OŚWIATOWE
Kryterium (dokumenty potwierdzające spełnienie kryterium)
Kryterium (dokumenty potwierdzające spełnienie kryterium)[1] |
Wielodzietność rodziny kandydata (oświadczenie) [2] |
Niepełnosprawność kandydata (orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności) |
Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata (orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych) |
Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata (orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych) |
Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata (orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych) |
Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie[3] (prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem) |
Objęcie kandydata pieczą zastępczą (dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wpieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej) |
II ETAP – KRYTERIA LOKALNE
Kryterium (dokumenty potwierdzające spełnienie kryterium)[4] | Wartość kryterium w punktach [5] |
Kandydat ma zainteresowania i uzdolnienia artystyczne lub sportowe, które może rozwijać w placówce | 5 |
Kandydat ma osiągnięcia w zakresie zajęć, w których chce uczestniczyć w placówce | 4 |
Rodzeństwo kandydata uczęszcza na zajęcia w danej placówce | 3 |
- Oryginał, notarialnie poświadczona kopia, odpis, wyciąg z dokumentu lub kopia poświadczona przez rodzica.
- Wielodzietność rodziny – oznacza rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci.
- Samotne wychowywanie dziecka – oznacza wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem.
- Kryteria lokalne potwierdzane są oświadczeniem rodzica.
- Zgodnie z ustawą Prawo oświatowe każde kryterium może mieć różną wartość.
Wnioski o przyjęcie i kontynuację zajęć w MDK prosimy przesyłać na adres: dzialimprez@mdk-plock.pl