Samorząd Wychowanków
Samorząd Wychowanków Młodzieżowego Domu Kultury w Płocku zajmuje się szeroko pojętym wolontariatem. Jego członkowie, w ramach swoich działań, organizują liczne akcje charytatywne, mające na celu pomoc dzieciom i młodzieży. Aktywnie uczestniczą w pracy placówki. Realizują również autorskie projekty, na które otrzymują dotacje.
Samorządem Wychowanków opiekuje się w Młodzieżowym Domu Kultury pani Jolanta Wróblewska.
Regulamin Samorządu Wychowanków
Młodzieżowego Domu Kultury im. Króla Maciusia Pierwszego w Płocku
I. Postanowienia ogólne
- Samorząd Wychowanków działa na podstawie Ustawy o Systemie oświaty, statutu placówki i niniejszego regulaminu.
- Organem Samorządu Wychowanków jest: zarząd samorządu, zwany dalej „zarządem”
- Zarząd liczy 5 osób
- Kadencja zarządu trwa 1 rok
II. Wybory do zarządu
- Wybory do zarządu Samorządu Wychowanków przeprowadzane są w październiku
- Wybory zarządu są powszechne, równe, tajne lub jawne
- Zarząd wybiera ze swojego grona przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego i skarbnika
III. Kompetencje Samorządu i władz zarządu
Samorząd może przedstawiać Radzie Pedagogicznej placówki, Radzie Rodziców oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach placówki, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw wychowanków, takich jak:
- prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami
- prawo organizowania działalności kulturalnej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem
- prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu
- przewodniczący zarządu organizuje pracę zarządu, prowadzi posiedzenia i jest reprezentantem samorządu na zewnątrz
- zastępca przejmuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności
- skarbnik zarządu odpowiada za prawidłową gospodarkę funduszami zarządu
IV. Posiedzenia zarządu
- Posiedzenia zarządu odbywają się nie rzadziej niż raz na dwa miesiące
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący może zwołać posiedzenie zarządu w trybie pilnym, bez przestrzegania 7 dniowego terminu.
- Posiedzenia zarządu mogą być również zwoływane w każdym czasie z inicjatywy 1/3 liczby członków zarządu oraz na wniosek dyrektora placówki, Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców.
- W posiedzeniach zarządu może brać udział z głosem doradczym dyrektor placówki lub inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek zarządu
- Posiedzenia zarządu są ważne, o ile obecnych jest co najmniej połowa członków zarządu (quorum)
V. Tryb podejmowania uchwał
- Uchwały zarządu podejmowane są zwykłą większością głosów
- Opiekun samorządu uczestniczy w posiedzeniach zarządu na prawach członka zarządu
VI. Prawa i obowiązki członków zarządu
- Członkowie zarządu mają prawo wypowiadania własnych opinii na każdy, omawiany temat
- Członkowie maja prawo do głosowania na równych prawach, we wszystkich decyzjach podejmowanych przez zarząd
- Członkowie zarządu mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w pracach zarządu
VII. Postanowienia końcowe
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia 02.04.2008 r.