Regulamin Rady Pedagogicznej
Regulamin Rady Pedagogicznej
Młodzieżowego Domu Kultury im. Króla Maciusia Pierwszego
w Płocku
§1
Na podstawie art. 40, ust. 1, art. 43 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zmianami) wprowadza uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 31.08.2007 r. niniejszy regulamin.
§2
W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w placówce. W zebraniach Rady mogą też brać udział z głosem doradczym osoby zapraszane przez jej przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej.
§3
Rada Pedagogiczna wykonuje swoje zadania i realizuje swoje uprawnienia na zebraniach i poprzez utworzone na bieżąco działania komisji i zespołów zadaniowych. Komisje i zespoły mają charakter opiniująco-doradczy.
§4
- Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor placówki.
- Rada Pedagogiczna działa na posiedzeniach i za pomocą swoich organów.
- Organami Rady są: przewodniczący i komisje, jeśli je utworzono.
- Rada Pedagogiczna może powołać ze swego składu zespoły problemowo – zadaniowe w zależności od potrzeb.
- Pracą zespołów kierują ich przewodniczący.
- Przewodniczącego zespołu powołuje dyrektor placówki na wniosek członków zespołu.
- Uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej jest obowiązkiem każdego członka tego organu. O nieobecności na posiedzeniu członek Rady Pedagogicznej jest zobowiązany powiadomić przewodniczącego i przedstawić odpowiednie uzasadnienie.
- Członkowie Rady Pedagogicznej mają prawo do wypowiadania własnej opinii na każdy omawiany temat.
- Uchwały podjęte przez Radę Pedagogiczną obowiązują wszystkich jej członków, niezależnie od indywidualnych opinii.
- Nauczyciele są zobowiązani do utrzymania w tajemnicy spraw, które w jakikolwiek sposób mogą naruszać dobro osobiste wychowanków lub ich rodziców, nauczycieli czy innych pracowników placówki.
§5
Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:
- Organizacją pracy placówki, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć w grupach.
- Projekt planu finansowego placówki.
- Wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień.
- Propozycje dyrektora placówki w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego.
§6
- Zebrania Rady Pedagogicznej zwoływane są przez przewodniczącego poprzez ogłoszenie w zarządzeniu dyrektora placówki na 5 dni przed datą posiedzenia, wraz z podaniem godziny rozpoczęcia.
- W przypadkach nadzwyczajnych zebranie można zwołać z terminem dwudniowym.
- Planowane zebranie powinno być odpowiednio przygotowane.
§7
Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
- Zatwierdzanie planów pracy placówki.
- Podejmowanie uchwał w sprawie efektów działania grup.
- Podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych.
- Ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli.
§8
- Uchwały Rady Pedagogicznej zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.
- uchwały podejmowane są w głosowaniu jawnym; członkowie Rady głosują przez podniesienie ręki;
- głosowanie tajne dotyczy uchwał odnoszących się do obsady stanowisk kierowniczych w placówce oraz delegowania przedstawicieli do składu komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na dyrektora placówki;
- aby przeprowadzić tajne głosowanie, rada wybiera każdorazowo trzyosobową komisję skrutacyjną.
- Projekty uchwały w formie odrębnego dokumentu przygotowuje:
- przewodniczący lub upoważniony przez przewodniczącego członek Rady albo specjalnie powołana do tego celu komisja;
- w przypadku projektów uchwał, które dotyczą dyrektora, tylko specjalnie do tego celu powołana uchwałą rady komisja
- Uchwała powinna zawierać:
- tytuł uchwały (numer uchwały, organ, który ją wydał, datę podjęcia i określenie przedmiotu uchwały;
- podstawę prawną;
- kolejne paragrafy – tekst uchwały, załączniki;
- podpis przewodniczącego Rady Pedagogicznej.
§9
- Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym semestrze, po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych oraz w miarę bieżących potrzeb.
- Zebrania Rady Pedagogicznej mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy przewodniczącego rady placówki, organu prowadzącego albo 1/3 członków Rady Pedagogicznej (wniosek powinien zostać zgłoszony pisemnie oraz zawierać spis spraw wymagających rozpatrzenia przez Radę Pedagogiczną oraz pożądany termin jego przeprowadzenia, z podpisami członków) oraz z inicjatywy przewodniczącego Rady.
§10
- Przyjmuje się następujący porządek zebrań:
- ustalenie liczby członków Rady obecnych na posiedzeniu, ustalenie quorum;
- przyjęcie porządku zebrania;
- przyjęcie protokołu z poprzedniego zebrania;
- wybór komisji lub zespołów pomocniczych, jeżeli zachodzi taka potrzeba;
- realizacja porządku zebrania;
- wnioski różne, wolne głosy, dyskusja;
- uporządkowanie wniosków i głosów.
- Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane w księdze protokołów Rady Pedagogicznej. Posiedzenia protokołuje członek Rady wskazany przez dyrektora lub protokołowanie zebrań Rady Pedagogicznej traktowane jest jako przydział stałego zajęcia w ramach wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela. Protokół jest podpisywany przez przewodniczącego oraz protokolanta Rady.
- Protokół z zebrania Rady Pedagogicznej zawiera:
- numer i datę zebrania, numery podjętych uchwał;
- listę obecności członków Rady Pedagogicznej;
- stwierdzenie prawomocności zebrania;
- przyjęty porządek zebrania;
- przyjęcie protokołu z poprzedniego zebrania Rady Pedagogicznej;
- przebieg zebrania, streszczenie wystąpień i dyskusji oraz zgłoszonych i uchwalonych wniosków;
- podpisy przewodniczącego i protokolanta.
- Zebrania Rady Pedagogicznej numeruje się cyframi arabskimi z początkiem każdego roku szkolnego (np. 1/2007/2008).
- Protokół przygotowywany jest w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty zebrania.
- Protokół udostępnia się poprzez wyłożenie w kancelarii placówki członkom Rady Pedagogicznej w terminie 7 dni od daty zebrania.
- Każdy członek Rady Pedagogicznej ma prawo zgłosić uwagi i wnioski do treści protokołu na piśmie.
- Protokólarz Rady Pedagogicznej wraz z jej podstawowymi dokumentami i przechowuje się w kancelarii placówki i udostępnia upoważnionym osobom w budynku placówki. Protokólarz nie może być wynoszony poza budynek placówki.
§11
Zmiany treści regulaminu dokonuje się na wniosek członka Rady poprzez głosowanie, zgodnie z trybem ustalonym w regulaminie.
§12
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia