Regulamin II Konkursu Literackiego
„Zwariowana historia – opowiadanie z motywem historycznym”
- Organizator: Młodzieżowy Dom Kultury im. Króla Maciusia Pierwszego w Płocku, ul. Tumska 9a.
- Cele konkursu:
- rozwijanie zainteresowań literackich dzieci i młodzieży,
- odkrywanie i promowanie talentów,
- uwrażliwienie na piękno i bogactwo języka polskiego,
- rozwijanie zainteresowania historią,
- obchody setnej rocznicy odznaczenia Płocka Krzyżem Walecznych.
- Uczestnicy: konkurs przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych.\
- Praca konkursowa: opowiadanie (maksymalnie 4 strony formatu A4, czcionka 12).
- Tematyka opowiadania:
opowiadanie z dowolnym motywem historycznym (motywem szeroko rozumianym, np. opowiadanie może nawiązywać do czasów historycznych lub do przedmiotu z przeszłości, albo też do miejsca lub wydarzenia historycznego, czy też do dowolnej postaci z przeszłości).
W roku 2021 r. obchodzimy setną rocznicę odznaczenia Płocka Krzyżem Walecznych, postanowiliśmy więc, że przyznamy specjalną nagrodę za opowiadanie nawiązujące do tego wydarzenia. Gorąco zachęcamy do napisania opowiadania z tym właśnie motywem (nie jest to jednak warunek konieczny do wzięcia udziału w konkursie).
- Zgłoszenie do konkursu obejmuje przesłanie opowiadania wraz z wypełnioną kartą zgłoszenia (w formie zdjęcia bądź skanu karty):
- na adres mailowy konkursliteracki@mdk-plock.pl,
- lub przez formularz zgłoszenia dostępny na stronie www.mdk-plock.pl
- Opowiadanie z kartą zgłoszenia należy przesłać w jednym mailu/zgłoszeniu. W przypadku zgłaszania do konkursu większej liczby uczestników – prosimy o oddzielny mail/zgłoszenie dla każdego autora opowiadania.
- Plik z opowiadaniem musi mieć w nazwie imię i nazwisko uczestnika. W tytule maila należy również podać imię i nazwisko uczestnika.
- Na początku opowiadania, przed tytułem, prosimy napisać imię, nazwisko i wiek autora pracy.
- Organizator dopuszcza możliwość złożenia zgłoszenia osobiście do MDK lub tradycyjną drogą pocztową.
- Termin nadsyłania zgłoszeń: do 5 czerwca 2021 r.
- Wyniki konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej Organizatora oraz na oficjalnym profilu Organizatora na portalu Facebook w dniu 30 czerwca 2021 r., wraz z podaniem danych laureatów (imię, nazwisko, wiek, szkoła/placówka).
- Nagrodzone i wyróżnione prace konkursowe zostaną opublikowane w Internecie (w formie pisemnej lub ewentualnie jako plik audio lub video, który zostanie nagrany) wraz z podaniem ww. danych osobowych uczestników – na stronie internetowej oraz na oficjalnym profilu Organizatora na Facebooku.
- Oceny prac dokona powołane przez Organizatora jury. Laureaci otrzymają nagrody książkowe i dyplomy.
- Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do nieograniczonego w czasie rozpowszechniania zgłoszonych do konkursu prac – bez wypłacania honorariów autorskich, na stronie internetowej Organizatora i na profilu Organizatora na portalu Facebook i w mediach, w celu organizacji i promocji konkursu oraz osiągnięć Uczestników i promocji działalności Organizatora.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale jest warunkiem koniecznym do wzięcia udziału w konkursie.
- Przystąpienie do konkursu jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu. Karta zgłoszenia wraz z klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych stanowi integralną część regulaminu.
Młodzieżowy Dom Kultury, ul. Tumska 9a, 09 – 400 Płock
tel. 24 364 77 15, adres mailowy: konkursliteracki@mdk-plock.pl
Do pobrania: